loading...
مرجع تخصصی کیوکوشین کاراته
پیام مدیر

آرم و لوگو کیوکوشینمرجع تخصصی کیوکوشین کاراتهمرجع تخصصی کیوکوشین کاراته


به تخصصی ترین وبسایت کیوکوشین کاراته خوش آمدید!

برای استفاده از تمامی امکانات سایت و دسترسی به تمام موضوعات از این لینک ثبت نام

کنید! برای دریافت جدیدترین اخبار ، مقالات ، تصاویر و ... از خبرنامه استفاده کنید.

لطفاً با نظرات سازنده خود، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید.

آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 3417 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (0)

استاد فرهاد وارسته

 

کان ذن ریو = روش کامل = سیر تکاملی کاراته دو. جستجو برای تکامل هدف است. به هنرجویان در تمام سطوح اجازه داده می شود تا به نحو شایسته عقلانی (فلسفه ای) کلیه جوانب اصول و فنون را به صورت عملی پرس و جو کنند. توضیحات علمی و منطقی ( استدلالی ) اساس و پایه این سبک است. تعادل کامل بین پاها و دست ها ضروری است – یعنی نداشتن امتیازات ضعیف – بر خلاف بعضی سبک های دیگر به طور عمده به استفاده بیشتر از پاها در برابر دست ها و یا برعکس توجه دارد.


مرجع تخصصی کیوکوشین کاراته

6. دسترسی سریع به تکنیک های ترکیبی به تدریس فردی (تکی) به هنرجویان اجازه می دهد که بیشترین نیروی ذخیره شان را افزایش دهند و علی رغم گرایشات طبیعی ذاتی که لگدها یا سوراخ کننده ها دارند کان ذن ریو را سبک مناسبی برای میزبانی علاقه مندان به هنرهای رزمی نموده است.

7. اصول کمیته (مبارزه) باید با کاتا استفاده شود. 

8. کان ذن ریو سبکی نرم و ملایم است و با تکیه و تاکید بر حرکات بدنی پهلویی (تای ساباکی) و حرکات پا (آشی ساباکی) جهت خنثی کردن حمله و مقابله به مثل، نسبت به تکیه بر روی تصادم وبرخورد سخت و خشن تمرین می دهد.

9. کان ذن ریو ضرورتا سیر تکاملی و تلفیق سبک های زیر است:

 الف: شورینجی ریو (کوری هیسا تاکا) به خاطر تاکیدش بر روی جوانب عملی کاراته، تماس کامل پوشش کومیته لباس کیمونو بدون محافظت پا یا دست ، ناگزیر با ایجاد یک پیشرفت خیلی خوب و استفاده از امتیازات، برخوردی مناسب را دارا می باشد.

ب: وادوریو( اتسوکو) به خاطر روانی و استفاده از حرکات پهلویی در دفاع، ضمن تاکید بیشتر بر کار بدن و پا تا خنثی کردن حمله.

ج: گوجوریو (ج-یاماگوشی)به خاطر تاکیدش بر روی سرعت و متعاقبا رقص پای کوتاه در حین مبارزه و تکیه بر پویائی یعنی استفاده از پای جلو هنگام حمله.

د: ایشین ریو (ت – شیمابوکو) نزدیک شدن جهت مبارزه با واقع بینی کامل به استثناء آزمایش چشم ( تنظیم دید) و غیره سایر تکنیک ها بدون حفاظت بدن، سر و پاها اجازه داده می شود.

اما کان ذن ریو بیش از آن صرفا منبع سبک های فوق است.  در طبقه بندی تکنیک ها و تاکتیک های مهاجم و مدافع منظم تر است. کان ذن ریو بیش از هر سبک دیگر بر استعمال تئوری تمرین تکیه دارد. نظیر اصول گونوسن، سن نوسن، گونوسن نوسن و تای نوسن. در حالی که تقریبا سبک های صحیح و قابل اعتماد این اصول را تقدیر و تصدیق می کنند بر اهمیت استفاده شان به طور کافی تاکید ندارند. به عبارت دیگر کان ذن ریو نه تنها بر اصول کومیته تکیه دارد بلکه بر کاتا علیرغم سایر سبک ها تاکید دارد.

جاروب کردن پا (آشی بارای) در کان ذن ریو به صورت یک هنر بسیار منظم و موثر توسعه یافته است. همچنین کان ذن ریو اولین سبکی است که بر تربیت متقاطع (عرضی) و اهمیت ساختار نیرو و توان تاکید دارد. تقریبا سایر سبک ها تصور می کردند تقویت عضلانی وزن شما را به تدریج کاهش می دهد اکنون حتی قهرمانان دو سرعت بر روی تقویت تمرینات با استفاده از وزنه های خیلی سنگین تکیه دارند تا نیرو و توان را افزایش دهند با به هم پیوستن تغییر نیرو به سرعت.

سخن آخر این که: در حالی که اغلب سبک ها بر روی رسوم عمیق و سنتی اغراق می کنند کان ذن ریو به پیروزیهایش می بالد. هیچ یک از سبک های کاراته در طی بیست سال اخیر در مسابقات بین المللی ملی و استانی بیش از کان ذن ریو برنده نبوده است. اسناد و مدارک بلندتر از کلمات صحبت می کنند.

 

شینان فرهاد وارسته دارای کمربند مشکی دان 10 در کان ذن ریو

در سال 1343 استاد فرهاد وارسته ورزش رزمی را به نام کان ذن وارد ایران نموده و کاراته را بنیان نهاد.

اصولا در هر جامعه و اجتماعي پديده نو و جديد با عکس العمل هاي متفاوت و مقاومت ناخواسته مواجه مي گردد اين مشكل براي تولد کاراته در ايران نيز وجود داشت چه از سوي سازمان تربيت بدني و چه از سوي ورزشهاي که بوي رزم از آن ميامد مانند بوکس و کشتي که بوجود آمدن يک رقيب براي آنها غیر قابل قبول بود.

به هرحال استاد وارسته عزم را جزم نمود که بذر کاراته را در ايران بنشاند و به خوبی از عهده این کار برآمد.

استاد وارسته با الهام از کاراته که به معني دست خالي ميباشد با دست خالي شروع نمود ابتدا بايد محلي براي تمرين جستجو مي کرد بدليل رسمي نبودن ورزش کاراته مجبور بود تحت پوشش کار کند به همین دليل اولين محل تمرين رسمي در سالن بوکس مجموعه ورزشي شهيد شيرودي (امجديه سابق) بود و به سبب ناملايمات که عرض شد از سال 43 تا سال50 مجبور بود مانند خانه بدوشان هر از گاهي در يک سالن تمرين کند و در اين مدت به ترتيب در سالن بوکس شهيد شيرودي - سالن ژيمناستيک شهيد  شيرودي - سالن انجمن بانوان - سالن ورزشي لشکرگارد - سالن ورزشي دانشگاه تهران و بالاخره باشگاه پهلوي سابق که مخصوص پرسنل ارتش بود تمرين ميکردند.

از سال 50 به بعد کاراته توانست دوجو مخصوص خود را بنام آکادمي کاراته ايران تاسيس کند و بصورت خصوصي صاحب محل تمرين گردد

در سال 1350 و پس از سالها تلاش و اجراي برنامه هاي نمايشي متعدد و شرکت تيم کاراته ايران به صورت باشگاهي در مسابقات جهاني 1972 پاريس ، سازمان تربيت بدني کاراته را به رسميت شناخت و فدراسيون اين رشته ورزشي به رياست استاد وارسته تاسيس شد

 

 

شینان فرهاد وارسته بنیانگذار سبک کان ذن ریو

از سال 1350 تا 1357 شاگردان استاد وارسته به رهبري ايشان توانستند در سطح آسيا ، اروپا و جهان مقامهاي بسياري را کسب نمايند که مهمترين آنها مقام سوم مبارزه تيمي در آسيا و جهان بود

استاد وارسته در زماني که کاراته در ايران هنوز به رسميت شناخته نشده بود در کنگره مسابقات جهاني 1972 در شهر پاريس با سخنراني بسيار فني و جذاب خود درباره کاراته و سبک کان ذن ريو کاراته دو توانست عنوان نايب رييس فدراسيون جهاني کاراته را کسب کند و مدت 8 سال در اين سمت باقي بماند

استاد وارسته در آن کنگره مطالبي بيان کردن که در حال حاضر فدراسيون جهاني کاراته به آن رسيده و عمل مي کند که دو نکته اساسي آن يکي دادن امتياز بيشتر به ضربه پا و دومي محدود نکردن امتيازات در مبارزه بود.

استاد وارسته در سال 1360 از ايران به فرانسه و سپس به کانادا عزيمت نمود و در هر دو کشور با تاسيس باشگاه و فعاليت هاي ورزشي کارنامه درخشاني بدست آوردند.

 

او را شینان می نامند. یعنی استاد بزرگ. شینان عنوانی است که در ورزش کاراته به بالاترین درجه مربیگری اعطا می کنند.

شینان فرهاد وارسته مدرک دکترای سیاسی خود را از دانشگاه میشیگان امریکا در سال 1345 و لیسانس علوم پایه در رشته های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را از دانشگاه جنوای سوئیس بدست آورد. تسلط کامل بر زبان های خارجی از جمله: فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی راه را برای ارتباطات بیشتر با کشورهای صاحب سبک در آن زمان در رشته کاراته هموار نمود و توانست موفقیت های به یاد ماندنی و تاریخی ای را برای میهن اسلامی عزیزمان به ارمغان آورد که خواندن بعضی از آنها خالی از لطف نیست.

  • بدست آوردن کمربند مشکی دان 1 در سال 1331

  • شرکت در مسابقات مختلف اعم از داخلی و بین ماللی طی 15 سال و نائل آمدن به مدال طلا در تمامی مسابقات و کسب بیش از 50 مدال طلا و جوایز فراوان.

  • بنیانگذاری ورزش رزمی در ایران با کاراته در سال 1345

  • مربی برتر کاراته در بین سال های 1345 تا 1347

  • موسس اولین باشگاه کاراته در ایران و موسس سازمان جهانی کان ذن ریو در سال 1347

  • مربی و مبارز برتر ارتش ایران در سال های 1346 و 1347

  • کسب کرسی نایب رئیسی اتحادیه جهانی سازمان های کاراته (w.u.k.o) در همایش جهانی کاراته در حین مسابقات قهرمانی جهان در سال 1351 – فرانسه

  • اولین رئیس فدراسیون کاراته ایران در سال 1351

  • کسب کمربند مشکی دان 8 در سال 1354 با عنوان هانشی( مربی شایان تقدیر)

  • . . . و در سال 2004 موفق به کسب کمربند مشکی دان 10 شد.

  • در سال 1354 در حین برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جهان در لس آنجلس موفق به کسب بالاترین درجه داوری کاراته در آن زمان شد.

  • مسئول برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در تهران و کسب یک عنوان اولی مجموع در یک  رده و دو سکوی دومی در رده های بعدی کاراته ایران با وجود حضور 13 تیم قدر اروپایی با مربیگری او.

  • در سال 1360 در تهران مسابقات قهرمانی کشور به نام استاد فرهاد وارسته برگزار شد.

  • در سال 1361 به کشور فرانسه و سپس به کانادا عزیمت نموده و هم اینک سازمان جهانی کان ذن ریو در آنتاریو به رهبری استاد فرهاد وارسته به کار خود ادامه می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خرداد 1391 راه اندازی شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این سایت چیه؟
    به کدام یک از ضربات زیر بیشتر علاقه دارید؟
    شما ار کدوم دسته هستید؟
    باشگاه مجازی

    کمربند خود را انتخاب کنید تا همه ی تکنیک ها و کاتاهای مربوط به کمربند خود را به صورت انیمیشن ببینید.

    این ماژول فقط برای اعضا فعال است.

    عضویت

    تمرینات روزانه

    در این قسمت هر روز یک تمرین ساده به صورت انیمیشن برای تمرین در خانه نمایش داده میشود.

    این ماژول فقط برای اعضا فعال است.

    عضویت

    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1333
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 93
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,068
  • بازدید ماه : 6,700
  • بازدید سال : 75,920
  • بازدید کلی : 737,366
  • عضویت و ورود